Alacsony glikémáis indexű ételek listája

Alacsony glikémiás indexű szénhidrátok

Milyen szénhidrát kerüljön az asztalunkra?

Módosítva: Nem tudjuk eldönteni, hogy a savanyú káposzta vagy a főtt tojás a jobb, a fehérjét hagyjuk el vagy a szénhidrátot, 30 vagy 90 napos legyen, netán ezeket kombináljuk.

Sokszor mégis az a leginkább célravezető, ha nem egyik fogyókúrából ugrunk a másikba, hanem megpróbáljuk a mindennapi táplálkozásunkat alapjaiban tudatosabbá tenni. Étrendünk átalakításában ilyenkor legtöbbünknek a szénhidrátok csökkentése okoz gondot, ugyanis szívesen fogyasztunk kenyeret, főtt tésztát és cukrot.

Itt van most: Kezdőlap » Cikkek » Szakértői blogok » Táplálkozás » Alacsony glikémiás indexű ételek — ezekért válaszd őket Alacsony glikémiás indexű ételek — ezekért válaszd őket Az alacsony glikémiás index diétát eredetileg a cukorbetegek követték a vércukorszint ellenőrzése miatt, azonban nem csak a cukorbetegeknek hasznos, hanem az egészséges étkezés megtervezésének szempontjából is ajánlott.

Tarnai Irén a Budai Egészségközpont dietetikusa ad hasznos tippeket, hogyan csökkenthetjük vagy helyettesíthetjük könnyedén a szénhidrátokat úgy, hogy ne érezzük hiányukat, de közben megtartsuk a tápanyagok megfelelő arányát táplálkozásunk során. Túlzott fogyasztásuk ugyanakkor puffadást, túlsúlyt okozhat.

A glikémiás index használata + táblázatok

Épp ezért fontos, hogy odafigyeljünk a napi szénhidrátbevitelre, amely a napi energiaszükségletünk körülbelül 50 százalékát jelenti" — mondta a dietetikus.

Különböztessük meg az ajánlott és a kevésbé ajánlott szénhidrátokat! Az ajánlott szénhidrátokat az alacsony glikémiás indexű GI ételek tartalmazzák, ezek lassan szívódnak fel a szervezetünkben, ezáltal tovább tart a telítettségérzést okozó hatásuk.

Napjainkban már egyre többször javasolják a görcsrohamok kezelésére. Központjában a szénhidrát fogyasztás áll, melyeket alacsony glikémiás indexű szénhidrátokból fedezünk. A glikémiás index GI egy olyan mérőszám, mely megmutatja a szénhidrátok hatását a vércukorszintre.

A glikémiás index azt fejezi ki százalékosan egy 0-tól ig terjedő skálán, hogy a vizsgált szénhidrát milyen mértékben emeli a vércukorszintet a szőlőcukor vércukoremelő hatásához képest. A glikémiás indexet befolyásolja az ételkészítési technológia, valamint az is, hogy mikor és mivel fogyasztjuk el az ételeket.

A magas glikémiás indexű 70 feletti élelmiszerek, ételek fogyasztása után nagyon hamar újra éhesek leszünk.

alacsony glikémiás indexű szénhidrátok szteroid cukorbetegség tünetei és a kezelés

Kezdetben már az is sokat számít, ha ez utóbbi ételeket kerüljük, és az ajánlott szénhidrátokat is csökkentjük. Együnk magas rosttartalmú, alacsony glikémiás indexű zöldséget, gyümölcsöt!

Alacsony glikémiás indexű ételek – ezekért válaszd őket

Ajánlott zöldségek a zöld színűek, például a brokkoli, a cukkini, a fejes saláta, de a padlizsán, a paprika, a paradicsom, a retek és a káposzta stb. Változatosan elkészítve — párolva, főzeléknek, salátának — akár minden étkezésnél fogyaszthatók.

Gyümölcsök közül naponta alacsony glikémiás indexű szénhidrátok dkg mennyiségben az alma, földieper, grapefruit, málna, narancs, őszibarack, cseresznye, szeder, sárgadinnye fogyasztása ajánlott. A banán, szőlő, szilva kerülendők az energiaszegény étrendben. Arról se feledkezzünk el, hogy a gyümölcsök és zöldségek a legfontosabb vitamin- és ásványi anyag forrásaink, valamint jelentős az antioxidáns tartalmuk is.

Glikémiás index (GI), avagy a legjobb szénhidrátok

Lehetőleg a hazánkban termesztett, idényjellegű zöldségeket és gyümölcsöket fogyasszuk. Iktassuk be az étrendünkbe a teljes kiőrlésű gabonaféléket, valamint a zabot!

alacsony glikémiás indexű szénhidrátok a fekélyek kezelése a diabéteszes betegek

Rendkívül gazdagok élelmi rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban. A rost lassítja a zsírok és szénhidrátok felszívódását, teltségérzetet okoz, és ezáltal csökkenti az éhségérzetünket.

Glikémiás index (GI) jelentése

A zabliszt például ajánlott főzelékek sűrítéséhez, panírozáshoz. Kezdjük a reggeleket zabkorpás gyümölcsös kefirrel!

Csak a durum vagy teljes kiőrlésű lisztből készült tésztát vásároljuk! Nem kell lemondanunk az ízletes tésztaételekről, fontos azonban az összetevőkre, valamint az elfogyasztott mennyiségre figyelnünk.

Zöldséggel keverve is színesíthetjük ételünket. Változtassunk az arányokon! Csökkentsük a szénhidrátban gazdag köret — burgonya, rizs, kukorica, tészta — arányát a sovány hús baromfi és a hal, valamint a zöldségek javára! Jusson eszünkbe az is, hogy készíthetünk többféle zöldségből vagy gyümölcsből is ízletes, változatos vegyes köretet.

Edd magad karcsúra! Csúcsminőségű fogások a Te anyagcseretípusodra szabva: Megújult a Metodic Food

A cukor nem a barátunk! A szervezetünkbe nagyon sok luxuskalória jut be a cukrok révén. Az édes íz szeretete velünk született, az édesség ráadásul gyakori ajándék is.

alacsony glikémiás indexű szénhidrátok cukor diabétesz kezelés íj és

Amennyiben édességet kívánnánk, egy-két kocka elfogyasztása javasolt magas kakaótartalmú 70 százalék feletti étcsokoládéból. A cukor helyettesítése mézzel, nyírfacukorral vagy édesítőszerrel ajánlott.

  • Glikémiás index (GI) táblázat • A paleolit diétáról A-tól Z-ig
  • Soda élelmiszer kezelés cukorbetegség

Figyeljünk oda az olajokra! Könnyen "elcsúszhat" ezen a diétánk, ha alacsony glikémiás indexű szénhidrátok nem a megfelelő konyhatechnikával készítjük.

EXTRA AJÁNLÓ

A repce- alacsony glikémiás indexű szénhidrátok olíva- valamint a hidegen sajtolt olajok mértékletes felhasználása a legfontosabb. Ne essünk abba a hibába, hogy a kevesebb szénhidrátot a magasabb energiatartalmú zsiradékkal pótoljuk!

alacsony glikémiás indexű szénhidrátok ginger gyökérkezelés cukorbetegség

Étkezésünk során egyaránt fontos a nyersanyagok tudatos kiválasztása, valamint a zsírszegény ételkészítési technológia is. Nélkülözhetetlen, hogy figyeljünk az arányokra. Minden étkezéshez fontos lassan felszívódó szénhidrátot is fogyasztani, például a gyümölcs mellé db korpás keksz javasolt! A pizzatészta készítésekor ne felejtkezzünk el a friss zöldséggel történő díszítésről sem!

Glikémiás index táblázat

A változatos étrend összeállításához odafigyelésre és kitartásra lesz szükségünk, de megéri, mert hosszú távon tartósabb eredményt érünk majd el. Természetesen a rendszeres testmozgás beiktatásáról sem szabad elfelejtkeznünk!

alacsony glikémiás indexű szénhidrátok inzulinrezisztencia és pajzsmirigy alulműködés

Forrás: Sajtóközlemény.